Mobilní pokladna pro číšníky

Mobilní terminál pro vzdálenou obsluhu.









Mobilní PDA pokladna je vhodná zejména pro obsluhu v gastronomii, tedy pro číšníky a servírky. Je však možné ji využít i v jiných prodejních zařízeních, jako jsou kavárny, cukrárny, bary, letní zahrádky apod. Prostě tam, kde se obsluha vzdaluje od samotného výdejního zázemí.


Závod míru aneb mobilní terminál vs. tužka a papír


Za celou naší vývojářskou kariéru v oblasti pokladních systémů zachycujeme pravidelně spousty zajímavostí, postřehů a podnětů, které pomáhají vylepšovat náš systém. Nyní jsme pro vás připravili takový malý ukázkový test z oblasti gastronomie, který vznikl na základě kladného hodnocení našich klientů. V testu půjde o to,  jak rychle pracuje číšník v papírové formě objednávek a jak rychle pracuje s mobilním terminálem. Samozřejmě to není jen otázka rychlosti obsluhujícího, ale také zodpovědnosti přípravy dalších spolupracovníků.

Testu se zúčastnil číšník v restauraci, která má kapacitu 120 míst. Obsazenost byla v obou případech cca 50%, tzn., že v danou chvíli, kdy testování probíhalo, bylo v restauraci 60 reálných zákazníků, kteří měli hlad a žízeň. Průměrně šlo o objednání 15 plně obsazených stolů. Test dopadl následovně. Sami porovnejte rozdíl.

Mobilní terminál

  • testování a časový limit pro 1 stůl (4 zákazníci)
  1. uvítání zákazníků u stolu, rozdání jídelních a nápojových lístků - 00:02:15
  2. objednání 4 nápojů (výběr v terminálu) - 00:01:00
  3. odeslání objednávky 00:00:05
  4. uvítání zákazníků u stolu, rozdání jídelních a nápojových lístků - 00:02:15
  5. objednání 4 nápojů (výběr v terminálu) - 00:01:00
  6. odeslání objednávky 00:00:05
  7. odchod na bar - 00:00:30
  8. donáška nápojů ke stolu 1, včetně rozdělení - 00:01:30
  9. donáška nápojů ke stolu 2, včetně rozdělení - 00:01:30
  10. objednávka jídel stul 1 (přes terminál) - 00:04:30
  11. odeslání objednávky do kuchyně  - 00:00:05
  12. objednávka jídel stul 2 (přes terminál) - 00:04:30
  13. odeslání objednávky do kuchyně  - 00:00:05
  14. uklizení a odnos špinavého nádobí - 00:03:30
  15. kasírování (zvlášť pro 2 klienty) - 00:03:30

  • Celý proces zabral obsluhujícímu a přípravě (kuchyň) celkem 00:25:45 hod.



Tužka a papír

  • testování a časový limit pro 1 stůl (4 zákazníci)
  1. uvítání zákazníků u stolu, rozdání jídelních lístků - 00:02:15
  2. objednání 4 nápojů (psaní na papír) - 00:01:30
  3. odchod na bar - 00:00:30
  4. namarkování na pokladnu – 00:01:00
  5. uvítání zákazníků u stolu, rozdání jídelních lístků - 00:02:15
  6. objednání 4 nápojů (psaní na papír) - 00:01:30
  7. odchod na bar - 00:00:30
  8. namarkování na pokladnu – 00:01:00
  9. donáška nápojů ke stolu 1, včetně rozdělení - 00:01:30
  10. odchod na bar - 00:00:30
  11. donáška nápojů ke stolu 1, včetně rozdělení - 00:01:30
  12. objednávka jídel - 00:05:30
  13. odchod číšníka  k pokladně, markování jídel - 00:03:30
  14. uklizení a odnos špinavého nádobí - 00:03:30
  15. kasírování (zvlášť pro 2 klienty) - 00:05:30

  • Celý proces zabral obsluhujícímu a přípravě (kuchyň) celkem 00:31:20 hod.



VÝSLEDEK TESTU


  • celkem bylo s mobilním číšníkem na jednom stole ušetřeno necelých 5,75 minut.
  • při obsluze 15 plně obsazených stolů (60 zákazníků) se celý proces snížil o více jak 86 minut (1,5 hodiny)
  • sami si můžete spočítat, o kolik větší tržbu můžete udělat za cca 1,5 hodiny pracovní doby


Hlavní výhodou tohoto zařízení je

  • rychlé zpracování objednávky
  • zefektivnění práce obsluhy
  • vydávání jídel výběrem z menu
  • tisk účtenky přímo u stolu